REC100 aanpassen voor NL markt

In deel 1 over de REC100 had ik de pet van een eindgebruiker op. In dit deel, heb ik de pet van de leverancier opgezet en gaan we de REC100 aanpassen zodat deze wat beter aansluit op de Nederlandse markt.

Digital Hifi is die leverancier en wij verkopen naast de digitale tuners van Digital Devices ook de REC100, zowel voor satelliet als voor digitale kabel. Op verzoek wordt het systeem aangepast voor gebruik in Nederland.

Wij krijgen als leverancier van dit systeem de mogelijkheid om het systeem softwarematig aan te kunnen passen. Als eerste kunnen we hierdoor een huidige transponderlijst laden voor het Ziggo-gebied van de eindgebruiker. Na het scannen met onze nieuwe lijst vinden we rond de 250 kanalen en dat is dus een stuk beter dan de 100 die in eerste instantie gevonden werden.

WP_000079

Ook het logo kunnen we verwijderen, of aanpassen, maar dat zou in feite geen standaard handeling zijn, tenzij er expliciet om gevraagd zou worden. Wel halen we de, in onze ogen, nutteloze software eraf, Catchup TV en Maxdome. Alleen rechtsboven zie je nog het Reycom logo op de plaats van het Windows logo in een standaard installatie.

Met het installeren van SlickRadio werd geen foutmelding gegeven, dus kiezen we voor de muziek-strip. Wat blijkt, nog steeds geen Radio-button. Ook napluizen van de registry levert geen radio-button op. Pas nadat we met Media Center Studio de knop weer aangezet hebben konden we radiostations kiezen.

WP_000082

Nu we toch met Media Center Studio bezig zijn, we schakelen de extra strip genaamd ‘Apps’ uit en zetten de standaard ‘Extra’s’ weer aan. Hierdoor kunnen we, als gebruiker, ook de DVBLink button gebruiken om de EPG te syncen en de overige apps staan er ook gewoon in.

WP_000072

Als laatste hebben we DVBLogic Server software op dit systeem gezet en hiermee is het een stuk eenvoudiger om de kanalen te kunnen beheren. De software om de tuner te beheren en om de software van Reycom up to date te houden blijft gewoon aanwezig (via Extra’s) en ook het Media Center menu is nog steeds origineel zoals door Reycom aangepast.

WP_000077

We hebben nu een systeem dat aangepast is zoals wij dat graag zouden zien vóórdat het naar de Nederlandse consument gestuurd wordt. De vraag is alleen wie dit gaat doen, Digital Devices als distribiteur of de wederverkoper, zoals Digital Hifi, en staat daar dan een vergoeding tegenover? Of moet de eindgebruiker nog eens extra gaan betalen om het system te verNederlandsen?? Over dit punt zijn we nog in onderhandeling met Digital Devices, zodra er iets bekend is laten we het weten!

Nu terug naar standaard instellingen… out of the box…op slot….

WP_000086
Indien er met het systeem iets aan de hand is kan contact opgenomen worden met Digital Devices of met de wederverkoper.

Digital Hifi heeft de mogelijkheid om via het vooraf geïnstalleerde TeamViewer, ondersteuning te kunnen bieden, in het Nederlands, op een vooraf afgesproken tijdstip, ’s avonds of in het weekend…

Reacties zijn gesloten.